کانون حافظان قرآن کتابخانه شهید باهنر گزیک راه‌اندازی شد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درمیان:
کانون حافظان قرآن کتابخانه شهید باهنر گزیک راه‌اندازی شد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درمیان از راه‌اندازی کانون حافظان قرآن کتابخانه شهید باهنر گزیک این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کانون حافظان قرآن کتابخانه شهید باهنر گزیک راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان، طاهره خزاعی شنبه ‌شب در بازدید از کتابخانه‌های شهرستان درمیان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های هفته کتاب کتابخانه شهید باهنر شهر گزیک شهرستان درمیان راه‌اندازی کانون حافظان قرآن در این کتابخانه بود.

وی ادامه داد: این کانون با هدف ترویج و اشاعه برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی راه‌اندازی و ایجاد شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درمیان افزود: بیشترین افراد شرکت‌کننده در برنامه‌ها و فعالیت‌های این کانون بانوان هستند.

خزاعی تصریح کرد: کانون حافظان قرآن این کتابخانه هم‌اکنون در زمینه‌های آشنایی با مفاهیم، حفظ قرآن و ترتیل‌خوانی قرآن فعالیت می‌کند.

وی در ادامه از بازدید رضا آدینه شهردار اسدیه با اتفاق چند تن از همکارانش از  کتابخانه عمومی استاد احمدی بیرجندی این شهر خبر داد .

پیگیری تهیه منابع ویژه اهل سنت در کتابخانه‌های درمیان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درمیان خبر داد
پیگیری تهیه منابع ویژه اهل سنت در کتابخانه‌های درمیان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درمیان از پیگیری تهیه منابع و کتاب‌های ویژه اهل سنت در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: پیگیری تهیه منابع ویژه اهل سنت در کتابخانه‌های درمیان

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان ، طاهره خزاعی امروز در سومین جلسه  انجمن کتابخانه عمومی شهید باهنر گزیک شهرستان درمیان اظهار داشت: این شهرستان دارای پنج کتابخانه عمومی است که هم‌اکنون بیش از 22 هزار و 800 نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 7 هزار و 300 نفر به کتابخانه‌های عمومی درمیان مراجعه کردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درمیان از عضویت 3.10 درصد جمعیت این شهرستان در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: این سرانه طبق سند 1404 باید به 35 درصد برسد.

خزاعی اضافه کرد: در حال حاضر سرانه زیربنای کتابخانه های عمومی این شهرستان یک هزار و 620 متر مربع است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به ازای هر 100 نفر 2.94 متر مربع است، تصریح کرد: این سرانه بر اساس سند 1404 باید به هشت متر مربع برسد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی درمیان در ارتباط با خدمات کتابخانه های عمومی از جمله امکان سفارش کتاب توسط مراجعه‌کنندگان از طریق سامانه "کتاب من" توضیحاتی ارائه کرد و افزود: دیدار با مسئولان شهرستان، بازدید کودکان و دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها، برپایی نمایشگاه، مسابقات مختلف، غبارروبی مزار شهدا، اجرای طرح عضویت رایگان، اجرای طرح اهدای کتاب و حضور کتابداران در مدارس از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده هفته کتاب این شهرستان بود.

خزاعی از پیگیری تهیه منابع و کتاب‌های ویژه اهل سنت در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در این شهرستان مرزی جمعیت زیادی از اهل سنت زندگی می‌کنند تهیه کتاب‌ها و منابع برای اهل سنت درمیان لازم است.

خانواده مهم‌ترین نهادها برای ارتقای سطح مطالعه هستند

بخشدار گزیک در این جلسه اظهار کرد: کتابخانه و خانواده از مهم‌ترین نهادها در ایجاد و تقویت عادت به مطالعه و افزایش سطح کتابخوانی در افراد به شمار می‌روند.

محمد قربان‌پور ادامه داد: آشنایی جامعه با فرهنگ استفاده از منابع و کتاب‌ها نیاز به اطلاع‌رسانی و تلاش بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از متولیان فرهنگ در جامعه است، افزود: این نهاد می‌توانند زمینه علاقمندی دانش‌آموزان به کتابخوانی را فراهم کند.

بخشدار گزیک تصریح کرد: ارتباط مسئول کتابخانه با مدارس باید در دستور کار قرار گیرد و معرفی رابط از طرف مدرسه به کتابخانه و حضور دو نفر از مدیران مدارس در جلسات انجمن در پیشبرد این هدف مفید خواهد بود.

محمد قربان‌پور به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی یک دستگاه پرینتر به مبلغ 465 میلیون تومان به کتابخانه شهید باهنر این شهر اهدا کرد.