قصه گویی و روخوانی داستان حضرت اسماعیل از کتاب قصه های قرآنی توسط اعضا کتابخانه به مناسبت عید قربان

به مناسبت عید سعید قربان اعضا کودک و نوجوان کتابخانه شهید باهنر به قصه گویی و روخوانی داستان حضرت اسماعیل از کتاب قصه های قرآنی پرداختند. در این داستان به هجرت حضرت ابراهیم و هاجر به مکه، ماجرای ولادت حضرت اسماعیل، و زندگی ایشان در مکه وذبح ایشان و ازدواج ایشان و... را خواندن و از بندگی و سر سپردگی ایشان و حضرت ابراهیم به حضرت باری تعالی و لطف پروردگار به بندگان شان لذت بردند.  

 

 

برنامه های اجرا شده به مناسبت هفته دولت در کتابخانه شهید باهنر

پس از فاجعه جانگداز هشتم شهریور 1360که رئیس جمهور محبوب محمد علی رجایی و نخست وزیر متفکر ودانشمندش حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد باهنر و هفتاد نفر از یارانشان در انفجار دفتر نخست وزیری به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. برای گرامیداشت خاطره این عزیزان هفته اول شهریور ماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شد .ضمن گرامیداشت شهیدان والا مقام ، هفته دولت را به تمامی دولتمردان و مدیران و کارکنان خدمتگزار تبریک عرض کرده و موفقیت همگان را در مسیر تحقق آرمان های بنیانگذار انقلاب و منویات رهبر انقلاب و سیاست های دولت تدبیر و امید از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم.

به این مناسبت در کتابخانه شهید باهنر کتاب های" من محمد علی رجایی هستم "و  "خلاصه خوبی ها ناگفته هایی از زندگی شهید رجایی" را معرفی و جمع خوانی صورت گرفت که با زندگی و شهید رجایی بیشتر آشنا شدند.

هردم از این رهگذر، رهگذری می رود            از پی مردان مرد پی سپری می رود

  عرصه نگردد تهی، گرچه زهم سنگران              گه جگری می درند گاه سری می رود

روزن فتح و ظفر بسته نخواهد شدن               گر زقضا ناوکی بر قدری می رود

      راه رجا بسته نیست گرچه رجایی برفت         ریشه به جا باد اگر برگ و بری می رود    

         بی هنران را بگو با هنرانیم ما               گرچه زملک هنر باهنری می رود   

 

نمایشگاه  کوچک از کتابهایی درباره شهیدان دولت در کتابخانه